Monday 16 August 2010

SUKA DAN DUKA

Hari ini merupakan hari terakhir aku di Tokushima ni. Memang seronok nak balik Malaysia. Lama sangat rasanya kat sini. Kalau lah ini Malaysia memang best sebab aku sukakan budaya dan sikap orang2 di sini. Cuma itu le rabak sikit. Nak beli ole2 untuk sedara mara pun susah, semuanya mahal2.

Di sini kebanyakan kedai tidak menyediakan kemudahan Kad Kredit dan mereka pun memang jarang gunakannya. Ini menjadi masalah kepada kita pelancung. Kena guna tunai. Kita tak dapat agak berapa nak guna sebab lama. Money changer pun tak jumpa. Huh susah...... So far baru 3 kedai yang boleh guna kad kredit, itu pun barang2nya xmenarik. 

Untuk membeli barang dapur semua kena tunai. Segan juga asyik mengendeng duit anak je. Dia pun JPA bagi. Malam nanti lepas sahur dalam pukul 3.00 am kami akan bertolak ke airport. Anak kata nak hantar, nak merasakan kami naik ferry pulak. Flight MH52 akan bertolak pukul 11.00 am . Singgah kat Kota Kinabalu dan sampai KLIA dalam pukul 6.45 pm. Itu pun kalau xdelay.Nampaknya buka puasa kat KLIA le.

Kalau boleh nak bawa anak balik sekali, xsampai hati nak tinggalkan dia di bulan puasa ni. Sabo mama, sebulan lagi balik le. Itu pun dia xnak tunggu majlis Convo. Di sini convo xmeriah. Peliknya xnaik pentas pun.

Dah terbayangkan cucu2 kat Malaysia, Muhamad Aiman Hakimi, Muhamad Akmal Hazim, Izza Maisara dan Azhad Hadif. Tak puas rasanya skype je. Kalau jalan hanya teringat nak beli apa kat mereka. Anak2 dah besar tak payah le hi hi. 


 Masukkan sikit2 gambar Tokushima buat kenangan.
 
 
 
 
 
 
Cucunda yang dirindui....
 
Azhad Hadif yang suka ketawa ... rindunya







MuhamadAiman Hakimi yang selalu gaduh dengan opah : Rindu lama tak gaduh/



Princess Sara ni suka melaram dan berlakun. Rindu opah kat sarah tau



MuhamadAkmal Hazim yang suka cakap London. Pantang jumpa camera. Nak jadi cameraman ke Hazim







No comments:

Post a Comment